آذر، عادل و مومنی، منصور (1390). آمار و کاربرد آن در مدیریت. نشر سمت تهران ، جلد دوم ، ص 4 .
آقازاده، هاشم و مهرنوش، مینا (1389). مقیاس رقابت پذیری بانک های تجاری ایران با تاکید بر عملکرد بخش بینالمللی. پژوهشهای اقتصادی. 10(1)، 31-21.
آقازاده، هاشم و طبیبی، محمد رضا (1386). ماهیت رقابت پذیری: نگاهی چند بعدی. دانش مدیریت ، 20(76)، 158-139 .
آقازاده، هاشم؛ استیری، مهرداد و اصانلو، بهاره (1386). بررسی مولفه های موثر بر رقابت پذیری بنگاه ها در ایران. پژوهشهای اقتصادی، 6(20)، 55-37 .
افخمی، سعید؛ خدامرادی، علی؛ جمالی، عباس و ابراهیمی، عادل (1390). مدلی برای بررسی رقاب تپذیری صنایع با استفاده از مدل پنج نیروی پورتر. پژوهشنامه بازرگانی، 60، 101.
بهیکش، مایکل (1380). اقتصاد ایران در بستر جهانی. تهران : نشر نی، ص46 .
پورتر، مایکل (1387 ). استراتژی رقابتی تکنیک های تحلیل صنعت و رقبا. ترجمه جهانگیرمجیدی و عباس مهرپویا، انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رسا تهران.
جمشیدی، امید؛ حمیدی، مهرزاد و خبیری، محمد ( ١٣٩٤ ). تحلیل وضعیت رقابتی صنعتتولید پوشاک ورزشی ایران با استفاده از مدل رقابتی پورتر. پژوهشهای کاربردی در مدیریت. 13، 105-115.
حافظ نیا، محمد رضا (1392). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران:انتشارات سمت، ص 44 و65 .
حقشناس، فریده و سعیدی، نیما (1390). «رتبه بندی عوامل موثر بر رقابت پذیری صنعت فرش کشور با روش تاپسیس فازی». مجله علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، 1 (1)، 154-127 .
خاکی، غلامرضا. (1390). «روش تحقیق رویکردی به پایان نامه نویسی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی» . تهران، کانون فرهنگی انتشارات درایت، ص194-193 ، 274-273 ، 279-277 ، 242-239 ، 305-303 .
خدامرادی، سعید. جمالی، علی. ابراهیمی، عباس و افخمی، عادل (1390). مدلی برای بررسی رقابت پذیری صنایع با استفاده از مدل پنج نیروی پورتر بر اساس منطق فازی: به کارگیری شاخص انحصارسنجی هریشمن- هرفیندال. پژوهشنامه.
خاتمی، بهزاد و مهدی زاده، هدایت (٣٨٧ 1). مطالعه تطبیقی و ارزیابی مدلهای برنامه ریزی.٥٣-٣٤ : استراتژیک و ارائه یک چارچوب جدید برنامه ریزی. مدیریت فردا.
صلواتیان، سیاوش (1397). طراحی بومی کسب وکاررسانهای بومی اجتماعی با جهت گیری راهبرد تمرکز پرتر. توسعه کارافرین، 11(1)، 81-100.
مومنی، منصور (1387). تحلیل آماری با استفاده از SPSS . چاپ دوم ، تهران ، نشر کتاب نو ، ص192 ، 211.
نوجوان، صمد و خورشید، صدیقه (1392)، طراحی یک مدل کمی برای پشتیبانی از انتخاب استراتژی رقابتی بر مبنای مدل پنج نیروی رقابتی پورتر.مطالعه موردی شرکت ایران خودرو. مطالعات مدیریت صنعتی. 10(8)، 9-16
References
Akimova, I. (2000). Development of market orientation and competitiveness of Ukraine firms. Europen journal of marketing. 34(9), 1128 – 1148.
Booth, E. M. & Philip, G. (2003). Technology, competencies and competitiveness: The case for reconfigurable and flexible strategics. Journal of business research, (41), 29 – 40.
Porter ME. The competitive advantage of nations. New York: The Free Press. ADivision of Macmillan Incorporation; 1990.
Kai Fanga, Yunheng Zhou, Shuang Wang, Ruike Ye, Sujian Guo (2018), Assessing national renewable energy competitiveness of the G20: A revised
Porter's Diamond Model. Renewable and Sustainable Energy Reviews. 93,719-731
Porter, M.E. & Schwab, K. (2008). Competitivenes. The free press: New York.
Porter, M.E. & Miller, E.V. (1985). How information gives you competitive advantage. Harvard business review, 22(3), 118 – 123.
Riasi Arash (2015 .(Competitive Advantages of Shadow Banking Industry: An Analysis Using Porter Diamond Model. Business Management and Strategy. 6, 2.
zelimir dulcic, vladimir gnjidic, niksa alfirevic (2012). from five competitive forces to five collaborative forces: revised view on industry structure-firm interrelationship. 8th international strategic management conference, Social and Behavioral Sciences 58 (2012) 1077 – 1084.